duminică, 5 octombrie 2008

De ce unii fac mai mulţi bani decât alţii?

de FanKiyosaki

Am analizat multă vreme întrebarea din titlul acestui articol, căutând să îi descopăr răspunsul şi să-l asimilez în viaţa mea. L-am aflat în cele din urmă, dar nu doar teoretic, ci şi practic: am aflat cum pot face mai mulţi bani decât alţii! Şi îţi voi împărtăşi şi ţie acest "secret", care, sunt convins, îţi va schimba viaţa în acelaşi mod minunat în care mi-a schimbat-o pe a mea.

E nevoie de un pic de istorie şi de ceva calcule... De fapt, aşa cum spune Robert în scrierile sale, ca să reuşeşti trebuie să fii bun la istorie şi la calcule. Dacă nu îţi plac aceste două "materii", poţi să-ţi iei adio de la bogăţie în viaţa ta! Ei bine, istoria spune că eu, cu opt ani în urmă, lucram ca redactor de ştiri la postul de televiziune Antena 1 şi câştigam pe atunci aproximativ 8.000.000 lei vechi. Un salariu destul de bun, în comparaţie cu salariile din presa acelei vremi; munceam între 10 şi 12 ore pe zi, şase zile pe săptămână, uneori şi şapte, dar să luăm o medie de 8 ore de muncă pe zi, 25 de zile pe lună, ca să nu supărăm protecţia muncii. Aşa că... să facem calculele: primeam pe ora de muncă 40.000 lei vechi; practic, ora mea de viaţă, dacă împărţim întregul salariu la 720 de ore, câte există într-o lună de 30 de zile, valora 11.111 lei! Fie că munceam, fie că mâncam, fie că dormeam, fie că mă plimbam sau vedeam un film, ora mea de viaţă valora 11.111 lei vechi. Îmi doream mai mult? Sigur că da!

Doi ani mai târziu, lucrând tot ca redactor de ştiri, dar de această dată la proaspăt înfiinţatul post de televiziune Bucureşti 1 TV (B1 TV), primeam un salariu de 12.000.000 lei vechi. Adică, 60.000 lei vechi pe ora de muncă! Practic, ora mea de viaţă valora acum 16.666 lei vechi. Îmi doream mai mult? Sigur că da!

Acum, făcând calculele, ora mea de viaţă valorează 350.000 lei vechi! Fie că muncesc (şi muncesc mult mai lejer decât munceam în Antena 1 sau B1 TV), fie că mănânc, fie că dorm, fie că mă plimb sau mă uit la un film, eu fac acum 350.000 lei vechi pe oră! Îmi doresc mai mult? Sigur că da! Voi obţine mai mult de atât? Sigur că da!!!

Secretul creşterii veniturilor mele? M-am schimbat! Am devenit mai valoros! Mi-am adăugat mie însumi valoare! Am muncit, în toţi aceşti ani, mai mult asupra mea decât asupra lucrurilor din jurul meu!

Citesc mai mult acum cărţi şi articole de dezvoltare personală decât citeam pe când eram redactor. Ascult mai multe CD-uri motivaţionale şi educaţionale decât o făceam pe când eram redactor. Vizionez mai multe filme şi filmuleţe de dezvoltare personală decât o făceam pe când eram redactor. Merg la mai multe seminarii de dezvoltare personală şi profesională decât pe când eram redactor. Şi toate acestea îmi adaugă valoare! Eu devin, pe zi ce trece, mai valoros! Citind, ascultând CD-uri, participând la seminarii şi cursuri, dar, mai ales, aplicând zi de zi, cu o constanţă care mă motivează din ce în ce mai mult, cele învăţate!

De ce unii fac mai mulţi bani decât alţii? Pentru că devin mai valoroşi!

Multe $ucc€$€!!!

Niciun comentariu: